DIVADLO


INSCENACE S DIVADELNÍMI SOUBORY DOSPĚLÝCH, ve kterých jsem se společně s přáteli realizoval jako scénárista, režisér, scénograf a herec.

TUI LIKU A DUCHOVÉ
příběh ze souostroví Fidži (2003)

ŽIRAFÍ OPERA
hořká komedie z ponapoleonské Paříže (2005)
Žirafí opera

SESTRA TRAVIČKA
tragikomedie podle staročeské lidové písně (2008)

NA HROBĚ BUBNUJÍ PADAJÍCÍ POMERANČE
životní drama básníka Konstantina Biebla (2012)

POSLOUCHÁM SVÉ DÍTĚ
Obrazy z rodinného života v zrcadle vzpomínek, poezie, písní, příběhů a koláží francouzského básníka Jacquesa Préverta. (2015)


INSCENACE S DĚTMI V ZŠ BRATRSKÁ, kde se udržuje tradice starého původu. Tzv. školské divadlo, které sloužilo jako jedna z účinných, u dětí většinou oblíbených výchovných a vzdělávacích metod, se hrávalo v mnoha školách už od středověku. Jeho metody dále rozvíjel Jan Amos Komenský ve své Škole hrou. Při rétorické práci se studenty na gymnáziích je využívali také nechvalně známí Jezuité a později mnoho dalších učitelů.
Děti ze všech pěti ročníků prvního stupně a z přípravné třídy (jedná se přibližně o 130 dětí ve věku mezi 6 a 11 lety) každý rok společně nastudují divadelní hru, kterou před začátkem vánočních prázdnin představí publiku, složenému především z rodičů, příbuzných a kamarádů. Při tak vysokém počtu herců a diváků je zapotřebí velké divadelní scény. Škola si proto pronajímá Salesiánské divadlo v Kobylisích.
Uvedení hry bylo jedinečným neopakovatelným zážitkem pro hrající děti i publikum, v posledních letech se ale kromě premiéry uvádí také repríza pro žáky, studenty a učitele jiných škol. Témata her (scénář vždy vytvářel někdo z učitelů nebo přátel školy) nebývají typicky vánoční, s koledami a příběhem svaté rodiny. Jejich obsah ale s náladou Vánoc souvisí. Děti se na tvorbě inscenace aktivně podílejí a příprava i nastudování hry se tak stává jejich společným, intenzivním, přibližně 2 až 3 měsíce trvajícím výukovým projektem. Učí se při něm nejen dovednostem, které souvisejí s hraním divadla, ale získávají i mnoho dalších praktických zkušeností přímo ze života. Přestože účast na projektu není povinná, žáci Bratrské školy se každoročního společného tvoření rádi zúčastňují. Je pro mě radost a čest, že jsem několik let mohl být scénáristou a režisérem těchto her.

TŘI LODĚ PLOUT JSEM VIDĚL DNES
vánoční cestování Evropou (2015)

CHLAPEC JMÉNEM GIOTTO
dramatizace stejnojmenné italské knihy Paola Guarnieriho a Bimby Landmannové, psané podle legendy o dětství významného středověkého malíře (2016)

LABYRINT SVĚTA A RÁJ SRDCE
moderní převyprávění alegorického „dramatu“ Jana Amose Komenského o pochybujícím poutníkovi, který obtížně hledá své místo ve složitém světě s pomocí dvou kontroverzních průvodců (2017)

SHALOM CHAVERIM – OSM CHANUKOVÝCH SVĚTEL
židovské pověsti, legendy, pohádky, bajky a písně, vyprávěné a zpívané během osmi večerů svátku Chanuka, představují osudy židovského národa v různých obdobích historie a v různých zemích světa (2018)

CESTA KOLEM SVĚTA ZA 80 MINUT
adaptace slavného Verneova románu o dobrodružné sázce gentlemana Philease Fogga, odvaze a přátelství (2019)